عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تکثیر و پرورش قناری

 

* برای جفت کردن و تکثیر قناری نر و ماده باید آماده باشندکه از حالت های زیر مشخص میشود.

قناری نر: خواندن محکم و پرحرارت – جست و خیز زیاد – بر روی تیرک تند بال زدن – براقی چشم – چسبیدن به قفس و خواندن محکم و بیرون زدن مقعد .

قناری ماده: جیکهای ممتد ـ بر روی تیرک تند بال زدن ـ اگه کف قفس روزنامه هست پاره کردن و لول کردن روزنامه و بلاخره برآمده شدن مقعد.

قناریها را طوری قرار بدین که اول همدیگه رو نبینن و فقط صدای هم رو بشنوند. بعد از چند روز روبروی هم قرار بدین. وقتی دیدین به هم توجه می کنن و نسبت به هم تحرک نشون می‌دن اونها رو جفت کنین. ودرشب هنگام خاموش کردن چراغ قناری نر را به قفس ماده هدایت کنید. راجع به تغذیه در این موقع لازمه کمی تخم مرغ رنده شده و هویج رو مخلوط کرده و براشون بذارین. تا تقویت شن. مقداری شاهد‌انه هم بد نیست.

موقعی که قناریها رو کنار هم می ذارین با هم نزاع می کنن. این طبیعیه. اما نباید زیاد طول بکشه. اگه دیدین که این نزاع بیشتر از ۵روز طول کشید و ماده یا نر کف قفس می ره و کز می کنه اونها رو از هم جدا کنین. این حالت بیشتر بدین خاطره که هردو قناری یا یکی از اونها هنوز آماده نشده.



:: موضوعات مرتبط: پرندگان زینتی و خانگی , آموزش تکثیر و پرورش قناری , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تکثیر و پرورش قناری , تکثیر و پرورش قناری , پرورش قناری , تکثیر قناری , قناری , انواع قناری , نژاد قناری , آواز قناری , جوجه قناری , تغذیه قناری , نگهداری قناری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : پنج شنبه 10 تير 1395

"بیماری های کاسکو"

کاسکو,بیماری های کاسکو,طوطی

* * *

بیماریهای شایع در کاسکو ( طوطی خاکستری ) :

سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماریهای کاسکو میباشد که نشانه های آن کاملا مشابه سرماخوردگی در انسان است ،

ضمن اینکه کاسکو ممکن است دچار اسهال سبز رنگ نیز بشود.

عفونتهای داخلی نیز باعث اسهال شدید در پرنده میشود.

-خشکی پر که نشانه آن شکننده و خشک شدن پرهای کاسکو میباشد.

این مشکل به دلیل تغذیه نادرست و کم بودن رطوبت بوجود میاید.

-عارضه پر کنی که به دلیل مشکلات روانی و یا جفت خواهی در کاسکو بوجود میاید.

و در ادامه بخوانید . . .



:: موضوعات مرتبط: پرندگان زینتی و خانگی , بیماریهای شایع در کاسکو (طوطی خاکستری) , ,
:: برچسب‌ها: بیماریهای شایع در کاسکو ( طوطی خاکستری ) , بیماریهای کاسکو , کاسکو , طوطی خاکستری , طوطی سخنگو , آموزش کاسکو , نگهداری کاسکو , بیماریهای شایع کاسکو , درمان کاسکو , تغذیه کاسکو , جوجه کاسکو , تصویر کاسکو , عکس کاسکو , ,
:: بازدید از این مطلب : 857
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : پنج شنبه 10 تير 1395

فنچ,پرنده فنچ,اصول نگهداري پرنده فنچ

اصول نگهداري صحيح از پرنده فنچ  :

فنچ ها با آواز نازک و چهره ی زیبای خود جزو پرندگان بومی چمنزارهای استرالیا محسوب می شوند که دارای قابلیت زادو ولد بسیار آسان و راحتی بوده و به راحتی تکثیر و تولید مثل می نمایند. فنچها در حضور انسانها هرگز دوست ندارند که دست آموز باشند و در دست انسانها قرار بگیرند یا با فضولی مرتب صاحبانشان روبرو شوند هرگز نبایستی این پرندگان را با دید کم ارزش بودن یا یک اسباب بازی برای کودکانمان نگریست و جان این موجودات جاندار را به بازی و شوخی گرفت.

فراموش نکنید که حس زیبای زندگی کردن در تک به تک موجودات زنده موج می زند و ما بایستی با درک نیازها و اصول نگهداری صحیح از پرندگان بهترین و مناسب ترین مکان برای زندگیشان را برایشان مهیا نماییم.

ارزن و کتان عمده ترین و اصلی ترین دانه ای است که برای زنده ماندن فنچ ها الزامی است !

علاوه براین دانه ها یک رژیم غذایی تکمیلی شامل سبزیجات تازه از جمله کاهو و اسفناج و شوید ،میوه ی تازه از جمله هویج رنده شده و سیب به مقدار کم ،تخم مرغ آب پز شده ،پلوی کم روغن،مولتی ویتامین محلول درآب به مقدار کم و کلسیم در هر هفته دو بار برای تامین ویتامین و مواد لازم برای داشتن طول عمر بیشتر و بهتر و سریع رشد کردن فنچ ها لازم و ضروری به نظر می رسد.

در ادامه بخوانید . . .



:: موضوعات مرتبط: پرندگان زینتی و خانگی , اصول نگهداري صحيح از پرنده فنچ , ,
:: برچسب‌ها: اصول نگهداري صحيح از پرنده فنچ , نگهداري از پرنده فنچ , اصول نگهداري از فنچ , فنچ , تکثیر فنچ , تغذیه فنچ , مرغ مینا , جوجه مرغ مینا , تغذیه مرغ مینا , آموزش مرغ مینا , خرید مرغ مینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : پنج شنبه 10 تير 1395

پرندگان مناسب برای کودکان

اغلب کودکان شیفته ی پرندگان میشوند، و اسرار زیادی به نگهداری از یکی از آنها میکنند.

برای پدر و مادرهایی که به دنبال بهترین پرندگان برای فرزندان خود هستند،

به شما 3 گونه پرنده ی مناسب را معرفی میکنیم تا این اطلاعات به تصمیم گیری بهتر شما کمک کرده باشند.

فنچ,قناری,باجریگار,کاکاتیل ها,طوطی

1- فنچ ها: فنچ ها و قناری ها در رده ی اول بهترین ها هستند، زیرا که نگهداری از آنان نسبت به دیگر گونه ها آسانتر است. این پرندگان حیوان خانگی خیلی خوبی برای کودکان کوچک هستند زیرا آنها بسیار زیبا بوده و صدای جذاب و دلنشینی دارند. فنچ ها معمولا علاقه ی زیادی به ارتباط با انسان ندارند؛ بنابر این وقتی شما یک فنچ را خریداری میکنید بهتر است در کنار آن اقدام به خریداری چند فنچ دیگر داشته باشید. بنابر این اگر کودک شما طالب پرنده ای است فنچ ها و قناری ها میتوانند بسیار مناسب باشند.

فنچ,قناری,باجریگار,کاکاتیل ها,طوطی

2- باجریگارها: در رده بندی مناسب ترین پرندگان دوم هستند. باجریگار ها میتوانند برای کودکان جوان بسیار سرگرم کننده باشند زیرا رفتارهای آنها بسیار جذاب بوده و حتی میتوانند حرف زدن یاد بگیرند. نگهداری و مراقبت از آنان آسان بوده و شخصیت های ملایمی دارند. به راحتی با صاحبان خود خو میگیرند و میتوانند حیوان خانگی خوبی برای کودکان باشند. اگر شما به دنبال دوست خوبی برای فرزندتان هستید باجریگارها بسیار مناسبند.

فنچ,قناری,باجریگار,کاکاتیل ها,طوطی

3- کاکاتیل ها: کاکاتیل ها نیز از بهترین طوطی ها برای کودکان کم سن و سال هستند؛ و شاید بهترین طوطی برای کودکان بزرگتر که آمادگی نگهداری از یک پرنده را دارند. کاکاتیل ها میتوانند صحبت کردن، سوت زدن، و انواع شعبده بازیهای ساده را یاد بگیرند و به همین دلیل افراد از بازی با آنها لذت میبرند. آنها نسبت به فنچ ها و باجریگارها نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و باید مدت زیادی از روز را بیرون از قفس به تفریح بپردازند. بنابر این کاکاتیل ها برای افرادی مناسبند که واقعا توانایی نگهداری را داشته باشند و همچنین نگهداری از آنان را بیاموزند. در صورت موفقیت در امر مراقبت و رسیدگی،مطمئنا هم پرنده و هم کودک بسیار شاد خواهند بود.



:: موضوعات مرتبط: پرندگان زینتی و خانگی , پرندگان زینتی مناسب برای کودکان , ,
:: برچسب‌ها: پرندگان زینتی مناسب برای کودکان , پرندگان زینتی , مرغ مینا , فنچ , قناری , طوطی , ملنگو , کاکادو , عروس هلندی , باجریگار , تغذیه مرغ مینا , جوجه مرغ مینا , مینا , آموزش مرغ مینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 880
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : پنج شنبه 10 تير 1395